الرئيسية » منوعات »  

شاهد: حفل مصري يثير الجدل "العروسة حامل"
21 كانون الثاني 2021

 

رام الله-نساء FM-تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي مقطع فيديو يظهر فيه عروسين يحتفلان بزفافهما، ولكن الأمر الذي أثار الجدل هو شكل بطن العروس التي ظهر عليها الحمل، وكأنها بشكلٍ تقديري وصلت شهرها السابع، هكذا بدا الأمر من ناحية رواد الفضاء الأزرق، الأمر الذي أثار غضب الزوج وأخرجه عن صمته.

وكشف الزوج الغاضب، أن الحفل كان لإعلان جنس الجنين، وليس للاحتفال بزفافهما، وأعرب عن استيائه الشديد من طريقة تحريف الحادثة للإساءة لزوجته.

وقال مجدي محمد، صاحب الحفل، بمنشور عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي (فيسبوك)،التفاصيل قائلا: "الشهرة حلوة ونفسنا نبقى مشاهير بس بالحاجة اللي بنعملها والمحتوى اللي بنقدمه مش بقلة الأدب والخوض في الأعراض.. أنا لحد دلوقتي مش فاهم أول واحد واخد اسكرين من فيديو أنا رافعه وواضح فيه جدا إحنا بنعمل إيه وإن دي حفلة بنعرف أصحابنا"، وفق (العين الإخبارية).

وأضاف: "الناس اللي حضرت الحفل كان فيها نوع الجنين ويحرف الكلام ويألف قصة على مزاجه لمجرد إنها هتجيب لايكات أكتر من القصة الحقيقية بيقول لنفسه إيه، والناس اللي زي البغبان بياخدوا كوبي ويشيروا من غير ما حتى يعقلوا الكلام أو يفكروا لمدة دقيقة مع نفسهم بجد إنتو إيه يا جماعة إنتو ممكن تخربوا بيوت وتخلو ناس تنتحر وتعقدوا ناس في عيشتها ربنا يهديكم".

ووجه نداء للمتابعين: "أي حد يشوف بوست من اللي بيتريقوا علينا يحط البوست دا في عينه شيروا البوست دا عشان الناس اللي مبتفهمش تفهم ومحدش يقولي إنت اللي متنزلش صورك، أنا بنزل صوري أنا مش صور حد تاني بالوضع والبس اللي على مزاجي واللي عمره ما كان فيه أي ضرر أو إساءة لحد الصورة من حفلة عملناها بعد سنتين جواز".